Kontakt

Kundenservice Mitarbeiter

Hei, jeg er Verena.

Hvordan kan jeg hjelpe deg?

Du kan nå meg via e-post på info@kjopenstjerne.no




Ofte spurte spørsmål (FAQ)


Hvor lang tid tar leveringen? Når kommer pakken min?

Du vil motta PDF-filen innen få minutter etter betaling. Hver virkedag fra mandag til fredag sender vi alle fysiske bestillinger fra forrige dag. Leveringstiden er i gjennomsnitt 5–7 virkedager til Norge. Med FedEx Express er den 1–2 virkedager. Varene sendes fra Tyskland. Du kan se leveringstidene for ulike land her: Leveringstider. Merk at vi ikke sender på helligdager. Forsendelser kan spores automatisk ved å bruke sporingsnummeret du får av oss. Ekstraordinære hendelser (for eksempel værforhold, pandemier, etc.) kan påvirke leveringstidene. Det har vi dessverre ikke kontroll over. Leveranser til Norge kan bli pålagt toll som tollvesenet vil kreve direkte fra kunden.

På hvilken måte mottar jeg PDF-en min?

Du mottar ordrebekreftelse fra oss umiddelbart etter at du sendt din bestilling. I den finner du din personlige PDF som har forhåndsvisning av dokumentene dine. Du skal motta ordrebekreftelsen i løpet av få minutter. Hvis det ikke skjer, vennligst sjekk søppelpostmappen din.

Hvor er stjernens navnet registrert?

Når du har mottatt bekreftet forsendelse, kan du hente navnet på stjernen i vårt internasjonale Starling Star Registry. Du finner ditt personlige registreringsnummer på ditt personlige sertifikat.

Kan min pakke leveres med ekspress leveringstjeneste?

Ja, du kan velge levering med FedEx Express mot en ekstra kostnad. Bestillingen din vil få prioritert behandling neste virkedag og bli sendt fra vårt fraktsted samme dag. Levering vil da ta mellom 1 til 2 virkedager. Hvis du bor avsideliggende til, kan leveringen ta to til tre virkedager i spesielle tilfeller. Leveranser med FedEx Express skjer utelukkende på hverdager fra mandag til fredag.

Hvilke fraktleverandører leverer bestillingen min?

Vi kan sende forsendelsen din med vanlig post, DHL eller FedEx Express. Pakker som sendes med vanlig post eller DHL vil forsendelsen bli overlevert til Posten på det internasjonale distribusjonssenteret.

Hvordan kan jeg spore pakken min?

Du mottar en sporingslenke sammen med fraktbekreftelsen. Den lenken blir oppdatert hele tiden.

For pakker som sendes med Posten:

Så snart pakken har forlatt Tyskland, kan du spore den hos den utenlandske logistikkleverandøren. For å gjøre dette, klikk på knappen "Shipment tracking in foreign countries" i fraktsporingen. Hvis du har problemer, vennligst kontakt vår kundeservice.

Sporingen av frakten fungerer ikke. Hva kan jeg gjøre?

Pakker hentes hos vårt firma hver dag fra mandag til fredag. Sporingen starter når pakkene har nådd det første ekspedisjonssenteret sent på ettermiddagen. Hvis sporingen fortsatt ikke fungerer neste dag, vennligst kontakt vår kundeservice.

Hva skjer hvis jeg ikke er hjemme når pakken leveres?

Våre leveringspartnere gjør vanligvis minst ett forsøk på å levere pakken på mottakerens adresse Dersom leveringen ikke lykkes, kan forsendelsen hentes på en filial eller hos nabo. I begge tilfeller skal du bli informert om hvor forsendelsen befinner seg via post av vår leveringspartner. Forsendelser kan også spores automatisk ved å bruke sporingsnummeret du får av oss.

Jeg vil gjerne gi en stjerne i gave. Følger faktura med pakken?

Fordi produktene våre ofte sendes som gaver, legger vi vanligvis ikke ved en faktura med pakkene. Du vil motta fakturaen elektronisk. For at mottakeren skal vite hvem pakken kom fra, kan du legge et personlig gavekort til pakken via vår "Tilleggsvalg" (allerede inkludert i Luksuspakke).

Jeg vil gjerne gi en kupong i gave. Er dette mulig?

Ja, så klart er det mulig. Vi sender en kupong i profesjonelt design til din e-postadresse neste virkedag. Du kan da legge inn den trykte rabattkoden i handlekurven. Kupongen er ikke knyttet til det valgte produktet. Mottakeren kan velge andre produkter fra nettstedet vårt og vil da få kupongbeløpet kreditert i handlekurven.

Kan jeg også bestille som bedriftskunde?

Ja, det kan du. Av faktureringsårsaker må du angi at du er en «bedriftskunde» i kassen. Hvis du ønsker at vi sender bestillingen din til det europeiske tollområdet utenfor Tyskland, bør du ha MVA-nummeret ditt klart. Merk at prisene på nettstedet vårt er bruttopriser. Hvis bestillingen din kvalifiserer for nettofaktura, vil nettoprisene vises til deg etter at du har oppgitt MVA-nummeret ditt i bestillingsoversikten på slutten av bestillingen.

Rabatter gjelder for bestillinger av ti eller flere stjernenavn. Kontakt b2b@venturebase.de for dette.

Kan jeg kjøpe en stjerne på konto eller betale når den leveres?

Ja, du kan bestille via konto. Vi samarbeider med betalingsleverandøren Klarna for kjøp på konto. Så snart vi har sendt bestillingen din, vil du motta en faktura fra Klarna per e-post. Etterpå kan du betale direkte til Klarna. Dessverre tilbyr vi ikke lenger kontant betaling ved levering.

Hva er "Dato for navngivning" på en stjerne?

For noen produkter er det mulig å bestemme navnedatoen på en stjerne. Det kan både være en kommende eller passert dato. Det kan for eksempel være fødselsdatoen til en person, en merkedag eller en hvilken som helst annen dato du ønsker.

Jeg har ikke mottatt en bestillingsbekreftelse. Har dere mottatt min bestilling?

Vennligst sjekk først søppelpostmappen til din epost-tilbyder. Det kan være at ordrebekreftelsen ligger der. Det kan også hende at det var en skrivefeil i din e-postadresse da den ble skrevet inn. Vennligst send oss en e-post som inneholder de spesifikke detaljene for bestillingen din. Vi kan så sende deg en ordrebekreftelse manuelt.

Jeg gjorde en feil når jeg skrev navnet/dato/dedikasjon/Leveringsadressen. Kan jeg etterfølgende endre min bestilling?

Vennligst alltid sjekk ordrebekreftelsen din! All informasjon som du har oppgitt blir gjengitt der. For endringer, vennligst ta kontakt med vårt kundesenter via epost. Tidsendringer før printing respektivt før sending av bestillingen din er ingen problem. Etter dette kan dessverre endringer kun utføres mot et gebyr på 200 kr pluss frakt.

Kan jeg avbryte min bestilling?

Stjernenavngivningsprodukter er unntatt fra angreretten, da de er personlige produkter.

Pakken var ødelagt da den ble levert. Hva kan jeg gjøre?

Til tross for at vi legger stor vekt på å beskytte varene dine, kan det i enkelte tilfeller oppstå skader under transport. I dette tilfellet, vennligst kontakt vår kundeservice og gi dem de relevante bildene og ordrenummeret ditt.

Hvordan når jeg kunderservice?

Du når kundeservice på info@kjopenstjerne.no. På virkedager vil du alltid få svar på forespørselen innen 24 timer.

Hvordan kan jeg finne min stjerne?

Du finner din personlige registrering i vår internasjonale Starling Star Registry - et av de største stjerneregistrene i Europa. Du får lett tilgang til registreringen via lenken i bekreftelsen vi sender deg eller via QR-koden på sertifikatet. Alternativt kan du legge inn ditt individuelle registreringsnummer manuelt; registreringsnummeret finner du på sertifikatet. Ved hjelp av vår web-app kan du prøve å finne den samme stjernen på nattehimmelen.

Noen av våre stjernenavnpakker inkluderer et stjernekart og instruksjoner, som du også kan bruke til å finne din stjernen manuelt. Men det er mulig at ditt stjernebilde ikke er synlig for øyeblikket. Ikke alle stjernebildene er synlige til enhver tid på året og over hele jorden. Hvis du har spørsmål om et bestemt stjernebilde er synlig, ta kontakt med vår kundeservice.

Er stjernenavnet vitenskaplig gjenkjent?

Stjerner har fått nye navn om igjen og igjen i årtusener, så dessverre finnes det ingen enhetlig vitenskapelig katalog Imidlertid finnes det astronomiske stjernekataloger, for eksempel Hipparcos (HIP)-katalogen og Henry-Draper (HD)-katalogen. Men i begge katalogene er stjernene bare navngitt med tall, og navnene har, akkurat som ditt personlige stjernenavn, bare rent symbolsk betydning. Vi tilbyr å lage en uforglemmelig gavepakke til mottakeren, som understreker det unike ved hvert menneske. Da det er mange tilbydere av stjernenavn i verden er det beklageligvis ikke mulig å garantere at en stjerne, uansett hvor liten den er, kun har blitt navngitt en gang i verden. Konkurrenter som hevder motsatt og snakker om en offisiell navngivning av stjerner skal man ikke stole på.