Kontakt

Kundenservice Mitarbeiter

Hei, jeg er Verena.

Hvordan kan jeg hjelpe deg?

Du kan nå meg via e-post på info@kjopenstjerne.no




Ofte spurte spørsmål (FAQ)


Hvor lang tid tar leveringen? Når kommer pakken min?

Hver virkedag (mandag til fredag) behandler vi alle bestillinger fra dagen i forveien. Når bestillingen behandles blir stjernen registrert, dokumentene blir skrevet ut fra vår utskriftsavdeling, og pakken blir emballert og sendt. Varene sendes fra Tyskland. Leveringstiden til postkontoret eller med DHL er vanligvis mellom 5 til 7 virkedager. Leveringstiden med DHL Express er fra 1 til 2 virkedager. Vanlige postforsendelser er ikke sporbare, derfor kan vi ikke spore pakken din under forsendelsen. Sporede forsendelser kan spores automatisk ved å bruke sporingsnummeret du får av oss. Ekstraordinære hendelser (for eksempel værforhold, pandemier, etc.) kan påvirke leveringstidene. Det har vi dessverre ikke kontroll over. Leveranser til Norge kan bli pålagt toll som tollvesenet vil kreve direkte fra kunden.

På hvilken måte mottar jeg PDF-en min?

Du mottar ordrebekreftelse fra oss umiddelbart etter at du sendt din bestilling. I den finner du din personlige PDF som har forhåndsvisning av dokumentene dine. Du skal motta ordrebekreftelsen i løpet av få minutter. Hvis det ikke skjer, vennligst sjekk søppelpostmappen din. Det gjelder ikke kunder som betaler på forskudd. De mottar en PDF sammen med fraktbekreftelsen når kvittering for betaling er mottatt.

Hvor er stjernens navnet registrert?

Når du har mottatt bekreftet forsendelse, kan du hente navnet på stjernen i vårt internasjonale Starling Star Registry. Du finner ditt personlige registreringsnummer på ditt personlige sertifikat.

Kan min pakke leveres med ekspress leveringstjeneste?

Ja, du kan velge levering med DHL Express mot en ekstra kostnad. Bestillingen din vil få prioritert behandling neste virkedag og bli sendt fra vårt fraktsted samme dag. Levering vil da ta mellom 1 til 2 virkedager. Hvis du bor avsideliggende til, kan leveringen ta to til tre virkedager i spesielle tilfeller. Leveranser med DHL Express skjer utelukkende på hverdager fra mandag til fredag.

Hvilke fraktleverandører leverer bestillingen min?

Vi kan sende forsendelsen din med vanlig post, DHL eller DHL Express. For levering til Norge vil forsendelsen bli overlevert til posten eller DHL Express NO ved det internasjonale distribusjonssenteret.

Hvordan kan jeg spore pakken min?

Du mottar en sporingslenke sammen med fraktbekreftelsen hvis du har bestilt en pakke med sporing. Den lenken blir oppdatert hele tiden.

For pakker som sendes med posten:

Så snart pakken har forlatt Tyskland, kan du spore den hos den utenlandske logistikkleverandøren. For å gjøre dette, klikk på knappen "Shipment tracking in foreign countries" i fraktsporingen. Hvis du har problemer, vennligst kontakt vår kundeservice.

Sporingen av frakten fungerer ikke. Hva kan jeg gjøre?

Pakker hentes hos vårt firma hver dag fra mandag til fredag. Sporingen starter når pakkene har nådd det første ekspedisjonssenteret sent på ettermiddagen. Hvis sporingen fortsatt ikke fungerer neste dag, vennligst kontakt vår kundeservice.

Hva skjer hvis jeg ikke er hjemme når pakken leveres?

Våre leveringspartnere gjør vanligvis minst ett forsøk på å levere pakken på mottakerens adresse Dersom leveringen ikke lykkes, kan forsendelsen hentes på en filial eller hos nabo. I begge tilfeller skal du bli informert om hvor forsendelsen befinner seg via post av vår leveringspartner. Hvis du har mottatt et sporingsnummer fra oss, kan du også spore forsendelsen elektronisk. Hvis du trenger å endre leveringssted etter at pakken er sendt, vennligst kontakt DHL eller DHL Express direkte. Denne tjenesten er kun tilgjengelig for pakker som sendes med DHL og DHL Express.

Jeg vil gjerne gi en stjerne i gave. Følger faktura med pakken?

Fordi produktene våre ofte sendes som gaver, legger vi vanligvis ikke ved en faktura med pakkene. Du vil motta fakturaen elektronisk. For at mottakeren skal vite hvem pakken kom fra, kan du legge et personlig gavekort til pakken via vår "Tilleggsvalg" (allerede inkludert i Luksuspakke).

Kan jeg kjøpe en stjerne på konto eller betale når den leveres?

Ja, du kan bestille via konto. Vi samarbeider med betalingsleverandøren Klarna for kjøp på konto. Så snart vi har sendt bestillingen din, vil du motta en faktura fra Klarna per e-post. Etterpå kan du betale direkte til Klarna. Dessverre tilbyr vi ikke lenger kontant betaling ved levering.

Har dere en innenlands konto jeg kan overføre penger til?

Nei, fordi vi er tysk selskap er det dessverre vanskelig å åpne en utenlandsk bankkonto. Du kan imidlertid overføre beløpet i norske kroner til vår bedriftskonto, men det er en utenlandsk overføring. Vanligvis er internasjonale bankoverføringer i EU er gratis. Vi betaler ingen gebyrer som kan påløpe. Når du foretar overføringen er det mulig at du må oppgi at du betaler alle gebyrer for overføringen. Det er viktig at vi mottar hele det fakturerte beløpet. Alternativt kan du bruke en av våre andre betalingsmåter, som ikke medfører ekstra avgifter.

Hva er "Dato for navngivning" på en stjerne?

For noen produkter er det mulig å bestemme navnedatoen på en stjerne. Det kan både være en kommende eller passert dato. Det kan for eksempel være fødselsdatoen til en person, en merkedag eller en hvilken som helst annen dato du ønsker.

Jeg har ikke mottatt en bestillingsbekreftelse. Har dere mottatt min bestilling?

Vennligst sjekk først søppelpostmappen til din epost-tilbyder. Det kan være at ordrebekreftelsen ligger der. Det kan også hende at det var en skrivefeil i din e-postadresse da den ble skrevet inn. Vennligst send oss en e-post som inneholder de spesifikke detaljene for bestillingen din. Vi kan så sende deg en ordrebekreftelse manuelt.

Jeg gjorde en feil når jeg skrev navnet/dato/dedikasjon/Leveringsadressen. Kan jeg etterfølgende endre min bestilling?

Vennligst alltid sjekk ordrebekreftelsen din! All informasjon som du har oppgitt blir gjengitt der. For endringer, vennligst ta kontakt med vårt kundesenter via epost. Tidsendringer før printing respektivt før sending av bestillingen din er ingen problem. Etter dette kan dessverre endringer kun utføres mot et gebyr på 150 kr.

Kan jeg avbryte min bestilling?

Stjernenavngivningsprodukter er unntatt fra angreretten, da de er personlige produkter.

Pakken var ødelagt da den ble levert. Hva kan jeg gjøre?

Til tross for at vi legger stor vekt på å beskytte varene dine, kan det i enkelte tilfeller oppstå skader under transport. I dette tilfellet, vennligst kontakt vår kundeservice og gi dem de relevante bildene.

Hvordan når jeg kunderservice?

Du når kundeservice på info@kjopenstjerne.no. På virkedager vil du alltid få svar på forespørselen innen 24 timer.

Hvordan kan jeg finne min stjerne?

Det er ikke alltid så lett å finne en bestemt stjerne på nattehimmelen. Du kan få en første oversikt med Stellarium-programvaren vi tilbyr. HIP-nummeret til stjernen finner du på ditt personlige sertifikat. I programvaren er stjernene oppkalt etter Hipparcos-katalogen.

Din personlige registrering finner du i vårt internasjonale Starling Star Registry.

Proffpakke og Luksuspakke leveres også med en guide som hjelper deg å finne veien på himmelen. Finn først stjernebildet ditt. Bruk så ditt inkluderte stjernekart for å finne din stjerne i stjernebildet. Det kan være at stjernebildet ditt ikke i øyeblikket er synlig. Nesten alle stjernebilder er kun synlig til bestemte tider på året. I det tilfellet må du vente på den riktige tiden på året.

Er stjernenavnet vitenskaplig gjenkjent?

Stjerner har fått nye navn om igjen og igjen i årtusener, så dessverre finnes det ingen enhetlig vitenskapelig katalog Imidlertid finnes det astronomiske stjernekataloger, for eksempel Hipparcos (HIP)-katalogen og Henry-Draper (HD)-katalogen. Men i begge katalogene er stjernene bare navngitt med tall, og navnene har, akkurat som ditt personlige stjernenavn, bare rent symbolsk betydning. Vi tilbyr å lage en uforglemmelig gavepakke til mottakeren, som understreker det unike ved hvert menneske. Da det er mange tilbydere av stjernenavn i verden er det beklageligvis ikke mulig å garantere at en stjerne, uansett hvor liten den er, kun har blitt navngitt en gang i verden. Konkurrenter som hevder motsatt og snakker om en offisiell navngivning av stjerner skal man ikke stole på.