Ofte spurte spørsmål (FAQ)

Hvor lang tid vil leveringen ta? Når vil pakken min ankomme?

Hver virkedag (mandag til fredag) behandler vi alle bestillinger fra dagen før. Din pakke fra Starling vil bli produsert, utskrevet av vår skriver og pakket på disse dagene. Din pakke vil bringes til postkontoret og sendes følgende dag. Leveringstiden er vanligvis 5-7 arbeidsdager. For leveranser til Norge er toll pålagt av norske tollen på kunden.

Kan "Navngi en stjerne"-pakken sendes med ekspresslevering?

Nei, vi tilbyr ikke ekspresslevering.

Jeg har ikke mottatt en bestillingsbekreftelse. Har dere mottatt min bestilling?

Vennligst sjekk først søppelpostmappen til din epost-tilbyder. Ordrebekreftelsen kan være i denne katalogen. Det kan også hende at det var en skrivefeil i din e-postadresse da den ble skrevet inn. Vennligst send oss en e-post som inneholder de spesifikke detaljene for bestillingen din. Vi kan så sende deg en ordrebekreftelse manuelt.

Jeg gjorde en feil når jeg skrev navnet/dato/dedikasjon. Kan dere sende meg sertifikatet på nytt?

Vennligst alltid sjekk ordrebekreftelsen din! All informasjon som du har oppgitt blir gjengitt der. For endringer, vennligst ta kontakt med vårt kundesenter via epost. Tidsendringer før printing respektivt før sending av bestillingen din er ingen problem. Etter dette kan dessverre endringer kun utføres mot et gebyr på 150 kr.

Kan jeg etterfølgende endre min bestilling (f.eks. Leveringsadressen)?

Ja, send oss bare en e-post med ditt bestillingsnummer og endringene (f.eks. Ny leveringsadresse).

Kan jeg avbryte min bestilling?

Så lenge din pakke fra "Navngi en stjerne" ikke har blitt utskrevet kan du kansellere din bestilling via E-post. (du vil ta imot en bestilling når din pakke fra "Navngi en stjerne" går til skriverene.)

Leveringen er ufullstendig. Kan dere sende de manglende delene?

Selvsagt! Vi beklager om vi av og til glemmer å inkludere en del, og vi jobber hardt for å unngå det skjer. Send oss bare en e-post med ditt bestillingsnummer og den manglende delen, og vi vil sende den med det samme.

Hvordan kan jeg finne min stjerne?

Hver "Navngi en stjerne"-pakke inneholder instruksjoner på hvordan du kan navigere himmelen. Finn først stjernebildet ditt. Bruk så ditt inkluderte stjernekart for å finne din stjerne i stjernebildet. Det kan være at stjernebildet ditt ikke i øyeblikket er synlig. Nesten alle stjernebilder er kun synlig til bestemte tider på året. I det tilfellet må du vente på den riktige tiden på året.

Er stjernenavnet vitenskaplig gjenkjent?

Vitenskapsfolk navngir stjerner etter astronomiske stjernekataloger. Eksempler er Hipparcos-katalogen, navngitt etter astronomisatellitten Hipparcos, og Henry-Draper (HD) katalogen. Stjernene i begge katalogene er navngitt utelukkende med nummer. Derimot er ditt stjernenavn utelukkende symbolsk i mening, og anerkjennes ikke av IAU, Den Internasjonale Astronomiske Union. Da det er mange tilbydere av stjernenavn i verden er det beklageligvis ikke mulig å garantere at en stjerne, uansett hvor liten den er, kun har blitt navngitt en gang i verden. Konkurrenter som hevder motsatt og snakker om en offisiell navngivning av stjerner skal man ikke stole på.

Kan jeg kjøpe en stjerne på avbetaling, eller betale for den senere?

Nei, vi tilbyr ikke nedbetalingsløsninger, og vi sender alle "Navngi en stjerne"-pakker etter mottak av betaling.

Har dere en norsk bankkonto slik at jeg kan ordne med en bankoverføring i norske kroner?

Nei, beklageligvis kan vi ikke enkelt åpne en norsk bankkonto fordi vi er et tysk firma. Du kan overføre pengene i norske kroner til vår tyske firma-bankkonto. Dette krever derimot en internasjonal bankoverføring. Alternativt kan du bruke en av de mange andre betalingsmetodene.